တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ ဆရာျပဳန္းတီးမႈမွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ရွစ္ေထာင္ခန္႔ ရွိဟုဆုိ
တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ဆရာ ရွစ္ေထာင္ခန္႔ ေမြးထုတ္ ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း ဆရာ ျပဳန္းတီးမႈမွာလည္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ ရွစ္ေထာင္ခန္႔ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ အေျခအေနမ်ား ရွိေနသည့္ အတြက္ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ား အဆင့္တုိးျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္းမ်ားကုိ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား အဆင့္တုိးျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ား စသည္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္မ်ားစြာက်န္ရွိေနေသးၿပီး ယင္းအတြက္သတ္မွတ္မူဝါဒမ်ားကုိ ေျဖေလွ်ာ့ကာ ေဆာင္ရြက္ေပး လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအဆင့္တုိးျမႇင့္ျခင္း မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသး ျခင္းမွာ ဆရာလုံေလာက္မႈ မရွိသည့္အတြက္ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ သိရသည္။
“ေက်ာင္းအဆင့္ျမႇင့္တာ အဆင့္တုိးတာေတြကုိ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အရင္ကခ်ခဲ့တဲ့မူဝါဒ ေတြကုိ ေျဖေလွ်ာ့ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ေပးရမလဲဆုိၿပီး စဥ္းစားေနၾကရပါတယ္။ ဒီလုိေက်ာင္းေတြ အဆင့္တုိးတာေတြမွာ အဓိကရင္ဆုိင္ရတာက ဆရာအခက္အခဲပါ။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက တစ္ႏွစ္ ကုိဆရာရွစ္ေထာင္ေလာက္ ေမြးထုတ္ေပးေနေပမယ့္လဲ ဆရာျပဳန္းတီးမႈက တစ္ႏွစ္ကုိရွစ္ေထာင္ ေလာက္ရွိေနပါတယ္” ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းကေျပာသည္။
ေက်ာင္းအဆင့္တုိးတုိင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမႏွစ္ဦးမွ သုံးဦးျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးရ ေၾကာင္း၊ အထက္ တန္းေက်ာင္းဆုိပါက ဘာသာရပ္ကၽြမ္းက်င္ဆရာမ်ားကုိပါ ျဖည့္ဆည္းေပးရ ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆရာလုိအပ္ခ်က္ မ်ားရွိေနသည့္ ၾသဂုတ္လတြင္ ေန႔စားလေပးဆရာမ်ားကုိ ေခၚ ယူခဲ့ရေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနအရလည္း အထက္တန္းျပဆရာ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္လုိအပ္ေန ေသးေၾကာင္း သိရသည္။
“ေက်ာင္းေတြကုိ အဆင့္တုိးေပးရတာေတြကုိ ဝန္ႀကီးဌာနကအားေပးပါတယ္။ အဓိကျဖစ္ေနတာက ဆရာ အခက္အခဲဆုိတာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ဘယ္ေက်ာင္းကုိ အဆင့္တုိး ေပးရမွာဆုိတာ မ်ဳိးေတြကုိ ကန္႔သတ္ထားျခင္းမရွိပါဘူး။ ဆရာကိုဘယ္လုိေမြးထုတ္ရမလဲဆုိတာေတြ ကုိေဆြးေႏြးလ်က္ရွိပါတယ္” ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးသန္႔ရွင္းက ေျပာသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ေျပာၾကားရျခင္းမွာ စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔ကျပဳလုပ္ေသာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ပုံမွန္ အစည္း အေဝးတြင္ ခ်င္းျပည္နယ္၊ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၈) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဟာရွိန္းေဘြႏွင့္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၉) မွ ဦးေပၚလွ်ံလြင္တုိ႔မွ ေက်ာင္းအဆင့္တုိးျမႇင့္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းေမးျမန္းျခင္း အေပၚတြင္ ဒုတိယဝန္ႀကီးကျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“၂၀၁၃-၂၀၁၄ မွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတဲ့ေက်ာင္းက တဲြဖက္မူလတန္းေက်ာင္း ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၄- ၂၀၁၅ မွာ ဆရာရရွိဖုိ႔အတြက္ မႏွစ္ကတင္ျပခဲ့ေပမယ့္ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းနဲ႔ ျပန္ေမးရျခင္းျဖစ္ ပါတယ္” ဟု ခ်င္းျပည္နယ္၊ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၈) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဟာ ရွိန္းေဘြက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ရွစ္သန္းေက်ာ္ႏွင့္ ဆရာ သုံးသိန္းခုႏွစ္ေသာင္း ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Democracy Today Daily
စက္တင္ဘာ (၂၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
ယင္းကဲ့သုိ႔ အေျခအေနမ်ား ရွိေနသည့္ အတြက္ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ား အဆင့္တုိးျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္းမ်ားကုိ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား အဆင့္တုိးျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ား စသည္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္မ်ားစြာက်န္ရွိေနေသးၿပီး ယင္းအတြက္သတ္မွတ္မူဝါဒမ်ားကုိ ေျဖေလွ်ာ့ကာ ေဆာင္ရြက္ေပး လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအဆင့္တုိးျမႇင့္ျခင္း မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသး ျခင္းမွာ ဆရာလုံေလာက္မႈ မရွိသည့္အတြက္ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ သိရသည္။
“ေက်ာင္းအဆင့္ျမႇင့္တာ အဆင့္တုိးတာေတြကုိ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အရင္ကခ်ခဲ့တဲ့မူဝါဒ ေတြကုိ ေျဖေလွ်ာ့ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ေပးရမလဲဆုိၿပီး စဥ္းစားေနၾကရပါတယ္။ ဒီလုိေက်ာင္းေတြ အဆင့္တုိးတာေတြမွာ အဓိကရင္ဆုိင္ရတာက ဆရာအခက္အခဲပါ။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက တစ္ႏွစ္ ကုိဆရာရွစ္ေထာင္ေလာက္ ေမြးထုတ္ေပးေနေပမယ့္လဲ ဆရာျပဳန္းတီးမႈက တစ္ႏွစ္ကုိရွစ္ေထာင္ ေလာက္ရွိေနပါတယ္” ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းကေျပာသည္။
ေက်ာင္းအဆင့္တုိးတုိင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမႏွစ္ဦးမွ သုံးဦးျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးရ ေၾကာင္း၊ အထက္ တန္းေက်ာင္းဆုိပါက ဘာသာရပ္ကၽြမ္းက်င္ဆရာမ်ားကုိပါ ျဖည့္ဆည္းေပးရ ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆရာလုိအပ္ခ်က္ မ်ားရွိေနသည့္ ၾသဂုတ္လတြင္ ေန႔စားလေပးဆရာမ်ားကုိ ေခၚ ယူခဲ့ရေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနအရလည္း အထက္တန္းျပဆရာ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္လုိအပ္ေန ေသးေၾကာင္း သိရသည္။
“ေက်ာင္းေတြကုိ အဆင့္တုိးေပးရတာေတြကုိ ဝန္ႀကီးဌာနကအားေပးပါတယ္။ အဓိကျဖစ္ေနတာက ဆရာ အခက္အခဲဆုိတာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ဘယ္ေက်ာင္းကုိ အဆင့္တုိး ေပးရမွာဆုိတာ မ်ဳိးေတြကုိ ကန္႔သတ္ထားျခင္းမရွိပါဘူး။ ဆရာကိုဘယ္လုိေမြးထုတ္ရမလဲဆုိတာေတြ ကုိေဆြးေႏြးလ်က္ရွိပါတယ္” ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးသန္႔ရွင္းက ေျပာသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ေျပာၾကားရျခင္းမွာ စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔ကျပဳလုပ္ေသာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ပုံမွန္ အစည္း အေဝးတြင္ ခ်င္းျပည္နယ္၊ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၈) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဟာရွိန္းေဘြႏွင့္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၉) မွ ဦးေပၚလွ်ံလြင္တုိ႔မွ ေက်ာင္းအဆင့္တုိးျမႇင့္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းေမးျမန္းျခင္း အေပၚတြင္ ဒုတိယဝန္ႀကီးကျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“၂၀၁၃-၂၀၁၄ မွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတဲ့ေက်ာင္းက တဲြဖက္မူလတန္းေက်ာင္း ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၄- ၂၀၁၅ မွာ ဆရာရရွိဖုိ႔အတြက္ မႏွစ္ကတင္ျပခဲ့ေပမယ့္ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းနဲ႔ ျပန္ေမးရျခင္းျဖစ္ ပါတယ္” ဟု ခ်င္းျပည္နယ္၊ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၈) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဟာ ရွိန္းေဘြက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ရွစ္သန္းေက်ာ္ႏွင့္ ဆရာ သုံးသိန္းခုႏွစ္ေသာင္း ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Democracy Today Daily
စက္တင္ဘာ (၂၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+