မဂၤလာေဆာင္ၾကရေအာင္
ကြ်န္မတို ့ေနထိုင္ရာ ဒီကမၻာေျမေပၚတြင္ ဖို/မ အခ်စ္ဘယ္က စပါသလဲ? အေျဖကေတာ့ ရွင္းပါသည္။ အာဒမ္ေယာက်္ား လူသား ကို ဘုရားသခင္က စတင္ဖန္ဆင္း ေပးခဲ့ျပီးေနာက္၊ အာဒမ္ကို အလုပ္အေကြ်းျပဳစုရန္၊ ဧ၀မိန္းမ လူသားကို ဖန္ဆင္း ေပးခဲ့ရာမွ အစ ျပဳသည္ကိုေတာ့ စိုးစဥ္းမွ် ယံုမွား သံသယျဖစ္ ဖြယ္မရွိပါ၊ ေယာက်္ားေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္၍ လူလား ေျမာက္ေသာအခါတြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ ၾကသည္မွာ ေလာက ဓမၼတာ တစ္ခုပါ။
လက္ထပ္ျခင္းသည္ လူမႈေရး (သုိ႔မဟုတ္) တရားဥပေဒအရ လူပုဂၢိဳလ္(၂)ဦး ေပါင္းစပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊ ထိုေပါင္းစပ္မႈကုိ ထိမ္းျမား ျခင္းဟုေခၚဆိုကာ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲ က်င္းပ၍ လူအမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳ ခံယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မဂၤလာဦး ညမွစ၍ လူမႈေရး နယ္ပယ္တြင္ အိမ္ေထာင္သည္အျဖစ္ အဆင့္တိုးျမွင့့္ခံရျပီး၊ ဘ၀သစ္တစ္ခုကို ႏွစ္ေယာက္အတူ စတင္ေလွ်ာက္လွမ္း ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အစံုအလင္ ဖြဲ ့စည္းတည္ေထာင္ ထားေသာ ဤကမၻာေပၚတြင္ ရိုးရာ၊ ဓေလ့၊ အယူ၀ါဒမ်ား ကြဲျပား သည့္အေလ်ာက္ လက္ထပ္ထိမ္းျမား မဂၤလာျပဳေသာ ပံုစံျခင္း လဲ မတူညီၾကပါ။ သို ့ေသာ္ တူညီ မႈတစ္ခုေတာ့ “တူႏွွစ္ကိုယ္ တိုင္းျပည္” ထူေထာင္ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ့႐ုိးရာ ထိမ္းျမား မဂၤလာပြဲ
“ျမန္မာအစ တေကာင္းက” ဟု ဆိုသည့္ အတိုင္း၊ ျမန္မာ့ရိုးရာ ထိမ္းျမားမဂၤလာ ပြဲကေတာ့ တေကာင္းေခတ္ ကတည္းက စတင္လာခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့ အယူအဆအရ၊ မဂၤလာ(၁၂)ပါး ထဲတြင္ “ အာ၀ါဟ ၀ိ၀ါဟ ” (ေခၚ) လက္ထပ္ မဂၤလာ ထိမ္းျမားျခင္း သည္ (၁)ပါး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပကၡဒိန္၏ ၀ါဆို၊ ၀ါေခါင္ ႏွင့္ ေတာ္ သလင္း ဟူေသာ ၀ါတြင္း သံုးလတာ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ က်င္းပၾကေလ့ မရွိဘဲ၊ ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္း ကြ်တ္ ျပီးမွသာ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳၾကရပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းကပင္ တစ္လင္ တစ္မယားစံနစ္ကို က်င့္သံုးလာခ့ဲရာ၊ “တစ္သက္မွာ တစ္မဂၤလာ” ဟူေသာ စကားသည္ မိရိုးဖလာ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ တရားဥပေဒအရ လက္ထပ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ၾကျခင္းကလည္း အိမ္ေထာင္မႈ၏ အခန္းက႑ တစ္ရပ္ ျဖစ္သလို၊ မဂၤလာဧည့္ခံ ပြဲမျပဳမီ၊ ေရွးဦးစြာ မဂၤလာဆြမ္းဦးအေနျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားပင့္ဖိတ္ကာ ဆြမ္းႏွင့္ တကြ၊ လွဴဘြယ္၀တၳဳ အစုစုတုိ႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္ လွဴးဒါန္းျခင္းကို ျမတ္ဗုဒၶဘာသာလက္ထပ္နည္း ဟုေခၚပါသည္။
သတို ့သမီး၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကေတာ့ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္က နန္းတြင္းသူမ်ား၀တ္ေလ့ရွိသည့္ တင္ပါးအထိ ဖံုးေသာ ခါးေထာင္အက်ႌႏွင့္ ၾကိဳးၾကီးခ်ိပ္ ထိုင္မသိမ္းျဖစ္ျပီး၊ လက္၀တ္ ရတနာအစံုအလင္ႏွင့္ ေရႊေျခ က်င္းပါ ဆင္ျမန္းေလ့ရွိ ပါသည္။ သတို႔သားက ေခါင္းေပါင္း၊ ေကာ္လံ ကတံုးရွပ္အကၤ်ီအျဖဴ၊ တိုက္ပံု ႏွင့္ သာမန္ လံုခ်ည္ ထက္ ႏွစ္ဆနီးပါးမွ် ပို၍ရွည္ လ်ားေသာ (ေတာင္ရွည္) ခ်ိပ္ပုဆုိးတို႔ကို ၀တ္ဆင္ပါသည္။ ထို၀တ္စံုမ်ားႏွင့္ လုိက္ဖက္ညီေအာင္ မဂၤလာေမာင္ႏွံ (၂)ဦးစလံုး ကတၱီပါ(သို႔မဟုတ္)သားေရ ညွပ္ဖိနပ္ကိုသာ စီးနင္းေလ့ ရွိပါ သည္။ မဂၤလာေမာင္ႏွံတို ့သည္ အေ ရာင္ရင့္ရင့္ေမွာင္ေမွာင္တို ့ကို ၀တ္ဆင္ေလ့မရွိဘဲ၊ ေရႊဖလားေရာင္ (ေခၚ) ေရႊေရာင္ကို မဂၤလာေ ရာင္အျဖစ္ ဆင္ျမန္းေလ့ရွိၾကပါသည္။ မဂၤလာေမာင္/မယ္ ကို ပြဲထုတ္ေပးေသာ၊ အခမ္း အနားမႈး(ေခၚ) ဘိသိက္ဆရာ ၏ အခန္းက႑ကလဲ အေရးၾကီးသလို၊ မဂၤလာေမာင္ႏွံ၏ ဘ၀ခရီးတစ္ ေလွ်ာက္ ပန္း ခင္းေ သာလမ္းတြင္ ေလွ်ာက္ရပါေစေၾကာင္း အတိတ္နိမိတ္ကို ေဆာင္က်ဥ္းသည့္အေနျဖင့္ မိန္းမ ပ်ိဳတစ္ဦးက ေရွ ့ဆံုးမွပန္းက်ဲျခင္းကလဲ၊ ခ်စ္စရာ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပါ။ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို စတင္ တည္ေထာင္မည့္သူႏွစ္ဦးအား မိမိတုိ႔တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ပံ့ၾကသည့္ သေဘာအျဖစ္ ေရႊပြဲလာပရိတ္ သတ္မ်ားကလည္း မဂၤလာလက္ ဖြဲ ့ခ်ီးေျမွာက္ၾကပါသည္။
ေရွးယခင္ကေတာ့ မဂၤလာဧည့္ခံစားရိတ္ကို သတို ့သားဘက္ကသာ တာ၀န္ယူေလ့ရွိပါသည္။ ေငြေၾကးသံုးစြဲႏိုင္မႈ အေနအထား ေပၚမူတည္ျပီး၊ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲကို သတို ့သမီး (သို ့မ ဟုတ္) သတို ့သားေနအိမ္၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၊ ဘိုးဘြား ရိပ္သာ၊ ရပ္ကြက္ရွိမဂၤလာခန္းမမ်ား၊ စားေသာက္ ဆိုင္၊ ဟိုတယ္ စသည္ျဖင့္က်င္းပၾကျပီး၊ ဧည့္ခံပြဲေနရာအက်ယ္အ၀န္းႏွင့္ ဧည့္ပရိတ္သတ္ အနည္း အမ်ားေပၚမူတည္ကာ အေကြၽးအေမြး အစီအစဥ္ အေနျဖင့္ မုန္ ့ဟင္းခါး၊ အုန္းႏို ့ေခါက္ဆြဲ၊ ၾကာဇံခ်က္၊ ျမန္မာထမင္းဟင္းလ်ာစံု၊ ဒံေပါက္၊ ေထာပတ္ထမင္း၊ ၾကက္ဆီထမင္း၊ ႏိုင္ငံျခားမုန္ ့အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တရုပ္ဘူးေဖးလ္၊ ေကာ္ဖီ၊ လၻက္ရည္၊ ေရေႏြးၾကမ္း၊ လက္ဖက္သုပ္…စသည္ျဖင့္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ဧည့္ခံေလ့ရွိပါသည္။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားကလည္း၊ ေကာ္ေဇာနီ ခင္းထားေသာ ဟိုတယ္ၾကီးမ်ား တြင္ ေနာက္ခံေတးဂီတ၀ိုင္း ႏွင့္ အဆိုေက်ာ္မ်ားထဲ့သြင္းကာ၊ တခမ္းတနားမဂၤလာ ယူၾကပါသည္။
မည္သို ့ပင္ဆိုေစကာမူ အလႊာအသီးသီးမွ မဂၤလာေမာင္ႏွံ တို ့၏ တူညီမႈတစ္ခုကေတာ့ တစ္သက္ မွာ တမဂၤလာ အတြက္ ဓာတ္ပံု၊ ဗီြဒီယိုျဖင့္မွတ္တမ္းတင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ခ်စ္စရာ့လူမႈ ဓေလ့တစ္ခုကေတာ့ အခန္းတြင္း၀င္မည့္ မဂၤလာေမာင္ႏွံကို ေရႊႀကိဳး၊ေငြႀကိဳးမ်ားတား၍ ခဲဘုိးေတာင္း ၾကျခင္းပါ။ ၿခိမ္း ေျခာက္ျခင္း၊ အႏုၾကမ္းစီးျခင္း ကဲ့သို႔မဟုတ္ပဲ အေပ်ာ္သေဘာလာဘ္ေ တာင္းျခင္းျ ဖစ္ျပီး၊ အံုးအံုးၾကြက္ၾကြက္ဆူညံကာ တမ်ိဳးေပ်ာ္ စရာေကာင္းလွပါသည္။
ညစာစားပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာ့ရုိးရာ ဓေလ့မဟုတ္ဘဲ အေနာက္တုိင္း ယဥ္ေက်းမႈမွ ကူးစက္မႈတစ္ရပ္သာျဖစ္၍ ျမိဳ ့ၾကီးျပၾကီးမ်ားရွိ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္သူမ်ားသာ က်င္းပေလ့ရွိေသာ အခမ္းအနားျဖစ္ သည္။ ျမန္မာ့ဓေလ့မဟုတ္ သျဖင့္ သတ္မွတ္ပံုစံမရွိသလို သတ္မွတ္ထားေသာ အ၀တ္အစားမ်ား လည္း သီးသန္႔ရွိမေနပါ။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အ၀တ္အစားမ်ားကိုသာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိျပီး၊ မိတ္ေဆြအေပါင္း အသင္းမ်ားႏွင့္ သီးသန္႔ေပ်ာ္ပါးသည့္ ပဲြမ်ိဳးသာျဖစ္ သည္။ အေနာက္တိုင္းဆန္ဆန္ ပ်ားရည္ဆမ္းခရီး ထြက္ျခင္းကလည္း မဂၤလာေမာင္ႏွံတို ့အတြက္ တစ္သက္ မေမ့စရာ၊ အမွတ္တယအျဖစ္ေလးရယ္ပါ။
က်ား/မသဘာ၀ တို ့ျဖင့္ ဖြဲ ့စည္းထားေသာ ဤလူ ့ေဘာင္မွာ ေရွးေရစက္ပါရွိမွသာ ဖူးစာဖက္ခြင့္ရၾက မွာပါ။ မိမိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ သူကို လက္လြတ္ဆံုးရံႈးမခံဘဲ၊ ရယူပိုင္ဆိုင္ခ်င္တာကေတာ့ ႏွလံုးသားရွိ သူ လူသားအားလံုးရဲ ့ ဆႏၵတစ္ခုေပ့ါ။ မိဘကေပးစား လို ့ျဖစ္ေစ၊ ေအာင္သြယ္ေတာ္ေကာင္းလို ့ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ခ်စ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သူ ခ်စ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ကုိယ္တူခ်စ္ရည္မွ်လို ့ ျဖစ္ေစ… အေၾကာင္းေၾကာင့္ ႏွဖူး စာရြာလယ္ျပီး အၾကင္လင္မယား ျဖစ္ၾကျပီဆိုမွျဖင့္၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာမိသားစုဘ၀ကို ရိုးေျမ က်တည္ ေဆာက္ဖို ့ကေတာ့ မဂၤလာေမာင္/မယ္တိုင္းရဲ ့ တာ၀န္ပါ။ အျမဲတမ္းေျပာင္းလဲေနတတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္အသစ္နဲ ့ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြေအာင္၊ တဦးေပၚတဦး အျပန္အလွန္နားလည္ခြင့္ လႊတ္ၾ ကရင္း နဲ ့ေပါ့။ ရခဲလွတဲ့လူ ့ဘ၀မွာ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ကကၠိယ၊ ပုရိ ႆ အျဖစ္ဆံုေတြ႔ ခြင့္ရတဲ့ “ခ်စ္သူတိုင္း ျငားၾကပါေစ၊ ျငားသူတိုင္း ခ်စ္ၾကပါေစ” လို ့ ဆႏၵျပဳရင္း။
(ေဆာင္းပါးရွင္…ေပါက္ေပါက္္..ေရးသားမွ်ေ၀သည္)
promise.pauk
လက္ထပ္ျခင္းသည္ လူမႈေရး (သုိ႔မဟုတ္) တရားဥပေဒအရ လူပုဂၢိဳလ္(၂)ဦး ေပါင္းစပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊ ထိုေပါင္းစပ္မႈကုိ ထိမ္းျမား ျခင္းဟုေခၚဆိုကာ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲ က်င္းပ၍ လူအမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳ ခံယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မဂၤလာဦး ညမွစ၍ လူမႈေရး နယ္ပယ္တြင္ အိမ္ေထာင္သည္အျဖစ္ အဆင့္တိုးျမွင့့္ခံရျပီး၊ ဘ၀သစ္တစ္ခုကို ႏွစ္ေယာက္အတူ စတင္ေလွ်ာက္လွမ္း ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အစံုအလင္ ဖြဲ ့စည္းတည္ေထာင္ ထားေသာ ဤကမၻာေပၚတြင္ ရိုးရာ၊ ဓေလ့၊ အယူ၀ါဒမ်ား ကြဲျပား သည့္အေလ်ာက္ လက္ထပ္ထိမ္းျမား မဂၤလာျပဳေသာ ပံုစံျခင္း လဲ မတူညီၾကပါ။ သို ့ေသာ္ တူညီ မႈတစ္ခုေတာ့ “တူႏွွစ္ကိုယ္ တိုင္းျပည္” ထူေထာင္ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ့႐ုိးရာ ထိမ္းျမား မဂၤလာပြဲ
“ျမန္မာအစ တေကာင္းက” ဟု ဆိုသည့္ အတိုင္း၊ ျမန္မာ့ရိုးရာ ထိမ္းျမားမဂၤလာ ပြဲကေတာ့ တေကာင္းေခတ္ ကတည္းက စတင္လာခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့ အယူအဆအရ၊ မဂၤလာ(၁၂)ပါး ထဲတြင္ “ အာ၀ါဟ ၀ိ၀ါဟ ” (ေခၚ) လက္ထပ္ မဂၤလာ ထိမ္းျမားျခင္း သည္ (၁)ပါး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပကၡဒိန္၏ ၀ါဆို၊ ၀ါေခါင္ ႏွင့္ ေတာ္ သလင္း ဟူေသာ ၀ါတြင္း သံုးလတာ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ က်င္းပၾကေလ့ မရွိဘဲ၊ ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္း ကြ်တ္ ျပီးမွသာ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳၾကရပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းကပင္ တစ္လင္ တစ္မယားစံနစ္ကို က်င့္သံုးလာခ့ဲရာ၊ “တစ္သက္မွာ တစ္မဂၤလာ” ဟူေသာ စကားသည္ မိရိုးဖလာ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ တရားဥပေဒအရ လက္ထပ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ၾကျခင္းကလည္း အိမ္ေထာင္မႈ၏ အခန္းက႑ တစ္ရပ္ ျဖစ္သလို၊ မဂၤလာဧည့္ခံ ပြဲမျပဳမီ၊ ေရွးဦးစြာ မဂၤလာဆြမ္းဦးအေနျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားပင့္ဖိတ္ကာ ဆြမ္းႏွင့္ တကြ၊ လွဴဘြယ္၀တၳဳ အစုစုတုိ႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္ လွဴးဒါန္းျခင္းကို ျမတ္ဗုဒၶဘာသာလက္ထပ္နည္း ဟုေခၚပါသည္။
သတို ့သမီး၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကေတာ့ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္က နန္းတြင္းသူမ်ား၀တ္ေလ့ရွိသည့္ တင္ပါးအထိ ဖံုးေသာ ခါးေထာင္အက်ႌႏွင့္ ၾကိဳးၾကီးခ်ိပ္ ထိုင္မသိမ္းျဖစ္ျပီး၊ လက္၀တ္ ရတနာအစံုအလင္ႏွင့္ ေရႊေျခ က်င္းပါ ဆင္ျမန္းေလ့ရွိ ပါသည္။ သတို႔သားက ေခါင္းေပါင္း၊ ေကာ္လံ ကတံုးရွပ္အကၤ်ီအျဖဴ၊ တိုက္ပံု ႏွင့္ သာမန္ လံုခ်ည္ ထက္ ႏွစ္ဆနီးပါးမွ် ပို၍ရွည္ လ်ားေသာ (ေတာင္ရွည္) ခ်ိပ္ပုဆုိးတို႔ကို ၀တ္ဆင္ပါသည္။ ထို၀တ္စံုမ်ားႏွင့္ လုိက္ဖက္ညီေအာင္ မဂၤလာေမာင္ႏွံ (၂)ဦးစလံုး ကတၱီပါ(သို႔မဟုတ္)သားေရ ညွပ္ဖိနပ္ကိုသာ စီးနင္းေလ့ ရွိပါ သည္။ မဂၤလာေမာင္ႏွံတို ့သည္ အေ ရာင္ရင့္ရင့္ေမွာင္ေမွာင္တို ့ကို ၀တ္ဆင္ေလ့မရွိဘဲ၊ ေရႊဖလားေရာင္ (ေခၚ) ေရႊေရာင္ကို မဂၤလာေ ရာင္အျဖစ္ ဆင္ျမန္းေလ့ရွိၾကပါသည္။ မဂၤလာေမာင္/မယ္ ကို ပြဲထုတ္ေပးေသာ၊ အခမ္း အနားမႈး(ေခၚ) ဘိသိက္ဆရာ ၏ အခန္းက႑ကလဲ အေရးၾကီးသလို၊ မဂၤလာေမာင္ႏွံ၏ ဘ၀ခရီးတစ္ ေလွ်ာက္ ပန္း ခင္းေ သာလမ္းတြင္ ေလွ်ာက္ရပါေစေၾကာင္း အတိတ္နိမိတ္ကို ေဆာင္က်ဥ္းသည့္အေနျဖင့္ မိန္းမ ပ်ိဳတစ္ဦးက ေရွ ့ဆံုးမွပန္းက်ဲျခင္းကလဲ၊ ခ်စ္စရာ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပါ။ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို စတင္ တည္ေထာင္မည့္သူႏွစ္ဦးအား မိမိတုိ႔တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ပံ့ၾကသည့္ သေဘာအျဖစ္ ေရႊပြဲလာပရိတ္ သတ္မ်ားကလည္း မဂၤလာလက္ ဖြဲ ့ခ်ီးေျမွာက္ၾကပါသည္။
ေရွးယခင္ကေတာ့ မဂၤလာဧည့္ခံစားရိတ္ကို သတို ့သားဘက္ကသာ တာ၀န္ယူေလ့ရွိပါသည္။ ေငြေၾကးသံုးစြဲႏိုင္မႈ အေနအထား ေပၚမူတည္ျပီး၊ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲကို သတို ့သမီး (သို ့မ ဟုတ္) သတို ့သားေနအိမ္၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၊ ဘိုးဘြား ရိပ္သာ၊ ရပ္ကြက္ရွိမဂၤလာခန္းမမ်ား၊ စားေသာက္ ဆိုင္၊ ဟိုတယ္ စသည္ျဖင့္က်င္းပၾကျပီး၊ ဧည့္ခံပြဲေနရာအက်ယ္အ၀န္းႏွင့္ ဧည့္ပရိတ္သတ္ အနည္း အမ်ားေပၚမူတည္ကာ အေကြၽးအေမြး အစီအစဥ္ အေနျဖင့္ မုန္ ့ဟင္းခါး၊ အုန္းႏို ့ေခါက္ဆြဲ၊ ၾကာဇံခ်က္၊ ျမန္မာထမင္းဟင္းလ်ာစံု၊ ဒံေပါက္၊ ေထာပတ္ထမင္း၊ ၾကက္ဆီထမင္း၊ ႏိုင္ငံျခားမုန္ ့အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တရုပ္ဘူးေဖးလ္၊ ေကာ္ဖီ၊ လၻက္ရည္၊ ေရေႏြးၾကမ္း၊ လက္ဖက္သုပ္…စသည္ျဖင့္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ဧည့္ခံေလ့ရွိပါသည္။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားကလည္း၊ ေကာ္ေဇာနီ ခင္းထားေသာ ဟိုတယ္ၾကီးမ်ား တြင္ ေနာက္ခံေတးဂီတ၀ိုင္း ႏွင့္ အဆိုေက်ာ္မ်ားထဲ့သြင္းကာ၊ တခမ္းတနားမဂၤလာ ယူၾကပါသည္။
မည္သို ့ပင္ဆိုေစကာမူ အလႊာအသီးသီးမွ မဂၤလာေမာင္ႏွံ တို ့၏ တူညီမႈတစ္ခုကေတာ့ တစ္သက္ မွာ တမဂၤလာ အတြက္ ဓာတ္ပံု၊ ဗီြဒီယိုျဖင့္မွတ္တမ္းတင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ခ်စ္စရာ့လူမႈ ဓေလ့တစ္ခုကေတာ့ အခန္းတြင္း၀င္မည့္ မဂၤလာေမာင္ႏွံကို ေရႊႀကိဳး၊ေငြႀကိဳးမ်ားတား၍ ခဲဘုိးေတာင္း ၾကျခင္းပါ။ ၿခိမ္း ေျခာက္ျခင္း၊ အႏုၾကမ္းစီးျခင္း ကဲ့သို႔မဟုတ္ပဲ အေပ်ာ္သေဘာလာဘ္ေ တာင္းျခင္းျ ဖစ္ျပီး၊ အံုးအံုးၾကြက္ၾကြက္ဆူညံကာ တမ်ိဳးေပ်ာ္ စရာေကာင္းလွပါသည္။
ညစာစားပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာ့ရုိးရာ ဓေလ့မဟုတ္ဘဲ အေနာက္တုိင္း ယဥ္ေက်းမႈမွ ကူးစက္မႈတစ္ရပ္သာျဖစ္၍ ျမိဳ ့ၾကီးျပၾကီးမ်ားရွိ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္သူမ်ားသာ က်င္းပေလ့ရွိေသာ အခမ္းအနားျဖစ္ သည္။ ျမန္မာ့ဓေလ့မဟုတ္ သျဖင့္ သတ္မွတ္ပံုစံမရွိသလို သတ္မွတ္ထားေသာ အ၀တ္အစားမ်ား လည္း သီးသန္႔ရွိမေနပါ။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အ၀တ္အစားမ်ားကိုသာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိျပီး၊ မိတ္ေဆြအေပါင္း အသင္းမ်ားႏွင့္ သီးသန္႔ေပ်ာ္ပါးသည့္ ပဲြမ်ိဳးသာျဖစ္ သည္။ အေနာက္တိုင္းဆန္ဆန္ ပ်ားရည္ဆမ္းခရီး ထြက္ျခင္းကလည္း မဂၤလာေမာင္ႏွံတို ့အတြက္ တစ္သက္ မေမ့စရာ၊ အမွတ္တယအျဖစ္ေလးရယ္ပါ။
က်ား/မသဘာ၀ တို ့ျဖင့္ ဖြဲ ့စည္းထားေသာ ဤလူ ့ေဘာင္မွာ ေရွးေရစက္ပါရွိမွသာ ဖူးစာဖက္ခြင့္ရၾက မွာပါ။ မိမိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ သူကို လက္လြတ္ဆံုးရံႈးမခံဘဲ၊ ရယူပိုင္ဆိုင္ခ်င္တာကေတာ့ ႏွလံုးသားရွိ သူ လူသားအားလံုးရဲ ့ ဆႏၵတစ္ခုေပ့ါ။ မိဘကေပးစား လို ့ျဖစ္ေစ၊ ေအာင္သြယ္ေတာ္ေကာင္းလို ့ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ခ်စ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သူ ခ်စ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ကုိယ္တူခ်စ္ရည္မွ်လို ့ ျဖစ္ေစ… အေၾကာင္းေၾကာင့္ ႏွဖူး စာရြာလယ္ျပီး အၾကင္လင္မယား ျဖစ္ၾကျပီဆိုမွျဖင့္၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာမိသားစုဘ၀ကို ရိုးေျမ က်တည္ ေဆာက္ဖို ့ကေတာ့ မဂၤလာေမာင္/မယ္တိုင္းရဲ ့ တာ၀န္ပါ။ အျမဲတမ္းေျပာင္းလဲေနတတ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္အသစ္နဲ ့ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြေအာင္၊ တဦးေပၚတဦး အျပန္အလွန္နားလည္ခြင့္ လႊတ္ၾ ကရင္း နဲ ့ေပါ့။ ရခဲလွတဲ့လူ ့ဘ၀မွာ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ကကၠိယ၊ ပုရိ ႆ အျဖစ္ဆံုေတြ႔ ခြင့္ရတဲ့ “ခ်စ္သူတိုင္း ျငားၾကပါေစ၊ ျငားသူတိုင္း ခ်စ္ၾကပါေစ” လို ့ ဆႏၵျပဳရင္း။
(ေဆာင္းပါးရွင္…ေပါက္ေပါက္္..ေရးသားမွ်ေ၀သည္)
promise.pauk
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+