သင့္ေၾကာင့္ သင့္သားသမီး မ်ား၏ ဘ၀ မပ်က္စီးပါေစႏွင့္
ရည္မြန္ေအာင္
ကၽြန္မရဲ႕ ဆယ္ႏွစ္ အရြယ္ သမီးေလး လီလီ စိတ္ကု ပညာရွင္၏ ႐ုံးခန္းထဲသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္။ လီလီမွာ စိတ္ေရာဂါ ခံစားေနရ ျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ၪာဏ္ရည္ မျပည့္ျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ဘဲ အျခားအေၾကာင္း တစ္ခုေၾကာင့္ စိတ္ ကုပညာရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ လီလီကုိ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေနသည့္ အရာမွာ သခ်ၤာဘာသာရပ္ ျဖစ္သည္။ “သခ်ၤာကို ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္ေနတာလဲ”ဟု စိတ္ ကုပညာရွင္က ေမးေသာ အခါ လီလီက ပံုတစ္ပံု ဆဲြျပသည္။
ပံုထဲတြင္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး၊ ခါးေထာက္လ်က္ မႏွစ္သက္ေသာ အမူအရာႏွင့္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ရွိ ေနသည္။ ပါးစပ္ကလည္း ေ၀ဖန္ ျပစ္တင္ လုိဟန္ ဖြင့္လွစ္ ထားသည္။ ပံုကို ကၽြန္မ တစ္ခ်က္ၾကည့္ လိုက္သည္။ ကၽြန္မနဲ႔ တူလုိက္သည့္ ျဖစ္ခ်င္း။ဒါေပမဲ့ သမီးေလးက ဒီပံုဟာ သူ႔ပံုပါ၊ ညံ့ဖ်င္းလြန္း တဲ့ သူ႔ပံုစစ္စစ္ပါ ဟု တဖြဖြ ေျပာေနခ့ဲ သည္။ ကၽြန္မ အေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ သြားမိသည္။
ယေန႔ေခတ္ ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းရွိ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မ်ဳိးစံုေၾကာင့္ စစ္ေဆးလႊာမ်ား၊ စာေမးပဲြမ်ားႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ သံုးသပ္ခ်က္ မ်ားကို ကေလးမ်ားသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကတည္းက နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ရင္ဆုိင္ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ား အတြက္ ကေလးငယ္ေတြ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကတည္းက ဘာေတြ၊ ဘာေတြကို တတ္ေျမာက္ ထားရမည္ ဆိုသည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ကလည္း ျမင့္မားသထက္ ျမင့္မားလာ ခဲ့သည္။ မိဘမ်ားက အဲဒီေလာက္ ေမွ်ာ္မွန္းေနၿပီျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ကေလးေတြ ကလည္း ဒါေတြ ဒါေတြကုိ တတ္မွ လူရာ ၀င္မယ္၊ မိဘ ေတြ၊ ဆရာ ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္ယုယျခင္း ကိုခံရမယ္ ဆုိသည့္ အဖ်က္သေဘာ ေဆာင္ေသာ အျမင္မ်ားကုိ လက္ခံလာခဲ့သည္။
သမီးေလး လီလီကို ဖိအားေပးဖို႔ ကၽြန္မ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါ ဘူးရွင္။ အျခားမိဘေတြ လုိပါပဲ ကိုယ္သားသမီးေလး အစစ အရာရာမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ သာ ရည္မွန္းခဲ့ တာပါ။ လီလီကို ေမြးခ်ိန္၊ ခ်က္ႀကိဳးျဖတ္ခ်ိန္ ကတည္းက ကၽြန္မမွာ စိုးရိမ္စိတ္ တစ္ခုသာ ရွိခဲ့သည္။ယင္းမွာ ကိုယ့္ သားသမီးေတြ အေတာ္ ဆံုး၊ အထက္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ တတ္ႏုိင္ပါ့မလား ဆိုသည့္ စုိးရိမ္စိတ္သာ ျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ တြင္းမွာ ရွိတဲ့ နာ့ဗ္ေၾကာ ေပါက္ကဲြမႈဟာ သံုးႏွစ္ အရြယ္မွာ အဆံုးသတ္ သြားတယ္လုိ႔ စာေတြေပေတြက တစ္ဆင့္ ကၽြန္မ သိထားခဲ့သည္။ သမီး ဦးေလး ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အေနႏွင့္ ကေလး၏ ဦးေႏွာက္ တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ပံုသြင္းႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သင့္ ကေလးကို ထက္ျမက္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္မလဲ၊သင့္ကေလးကို ပါရမီရွင္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ အစရွိသည့္ စာအုပ္ေတြကုိ ၀ယ္ယူၿပီး အငမ္းမရကို ဖတ္႐ႈခဲ့သည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြ အဆင့္ဆင့္ ရရွိေနေသာ သမီးေလး၏ ပံုကိုလည္း စိတ္ကူး ယဥ္မိခဲ့သည္။ မိဘႏွင့္ ဆရာ ေတြ႕ဆံုပဲြမ်ား တြင္လည္း လီလီေလး ေက်ာင္းေန ေပ်ာ္ေနၿပီး စာေတာ္သည္ဟု ေျပာဆုိေနသည့္ ဆရာမ်ား၏ စကားေၾကာင့္ ေက်နပ္ျခင္း မရွိခဲ့။
ကၽြန္မသမီးေလးကို ဒီထက္ ေမွ်ာ္လင့္ထား ခဲ့သည္။ ကေလးတုိင္း နီးပါး ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ ႏုိင္သည္။ ကၽြန္မ သမီးက ဒီကေလး အားလံုး ထက္သာ ရမည္။ လက္ေခ်ာင္းေလး ေတြမွာ ေဆးေလးေတြ သုတ္ၿပီး ပံုဆဲြတတ္သည့္ အရြယ္ မွာ ကတည္းက ကၽြန္မ လီလီကုိ ေျပာထားခဲ့သည္။ သမီး ဟာ မိုေနးတို႔၊ အိုင္းစတိုင္း တို႔လုိ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သမီးေလး ကေတာ့ ကၽြန္မေျပာဆုိ တာကို နားမလည္သလို မ်က္လံုးအ၀ိုင္း သားေလးႏွင့္ ၾကည့္ေန ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကေလးငယ္မ်ားမွာ တိရိစာၦန္ မ်ားကဲ့သုိ႔ ဆပ္ကပ္တြင္ အသံုးေတာ္ ခံရန္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပး လို႔ရ သည့္ သတၱ၀ါမ်ား မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ကေလးေတြကို ဖိအားေပးသည့္ မိဘျဖစ္မႈ သို႔မဟုတ္ စာေတြ ေပေတြ အေခအရ က်ားမိဘ ျဖစ္မႈတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိရန္မွာ ကိုယ္သြန္သင္သည္ကို ေနာက္က လိုက္ႏုိင္သည့္ ကေလးငယ္ တစ္ဦးေတာ့ အနည္းဆံုး ရွိဖို႔လို ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ သမီးေလး လီလီ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္မႈ ရွိေရး လုပ္ေဆာင္မႈ ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ အိမ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ရွိေနသည့္ အိုေအစစ္ေလးက ကႏာၱရ ျဖစ္လာခဲ့ သည္ကို ကၽြန္မ သတိ မထားမိဘဲ ရွိခဲ့သည္။ အေမႏွင့္ သမီး အတူရွိ ေနသည့္ လြတ္လပ္ေသာ အခ်ိန္ေလးမ်ား ပင္လ်င္ ပညာေရး ဆုိင္ရာ ဂိမ္းေတြ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။ သမီးေလး အတြက္ ကိတ္မုန္႔ဖုတ္ သည့္ အခ်ိန္မ်ား ပင္လ်င္ ကၽြန္မသည္ လီလီေလးကို အေလးခ်ိန္ေတြ၊ တိုင္းတာပံုေတြ အေၾကာင္း ေျပာေနမိခဲ့သည္။
သမီေလး ေလးတန္းႏွစ္ ေရာက္သည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ သမီးႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔ အတြက္ သတိေပး အခ်က္ျပမႈ တစ္ခု ရွိလာ ခဲ့သည္။ လီလီ၏ သခ်ၤာ အိမ္စာမ်ားမွာ ကၽြန္မႏွင့္ သမီးေလးၾကား စစ္ေျမျပင္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ပထမေတာ့ လီလီေလး ဂဏန္းသခ်ၤာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ဉာဏ္ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ ေရာဂါ ရွိေန ၿပီဟု ကၽြန္မ စိုးရိမ္တႀကီး ထင္မိခဲ့ သည္။ ေနာက္ပိုင္း ပညာေရး စိတ္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု အႀကံေတာင္း ၿပီးေနာက္တြင္ သိလာခဲ့ သည္က လီလီ သည္ သခ်ၤာ မညံ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလ်င္ သခ်ၤာ ေၾကာက္သည့္ စိတ္လႊမ္းမိုးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖိအားမ်ားသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိး သခ်ၤာတြက္ရ ေတာ့မည္ ဆိုလ်င္ လီလီ၏ အျပင္ပန္းက ပံုမွန္ျဖစ္ေန ေသာ္လည္း အတြင္းစိတ္ မွာေတာ့ ဘာကိုမွ သတိမရ ေတာ့ဘဲ ျဖစ္သြားတတ္သည္။ သခ်ၤာသည္ အႏၱရာယ္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သူ႔ဦးေႏွာက္ထဲ သံမႈိစဲြ သြားၿပီ ျဖစ္သည္။
အာ႐ုံေၾကာ ဘာသာေဗဒ ပညာရွင္ ဂ်င္းနီ ေဖာ္စတာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး အႀကံေတာင္း ရေတာ့သည္။ ကုခန္း ပညာရွင္ အျဖစ္ အေတြ႕အႀကံဳ အႏွစ္ (၃၀) ခန္႔ရွိ ေနသည့္ ဂ်င္းနီက ကေလးငယ္ မ်ားအား ငယ္ရြယ္စဥ္ ကလည္းက ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္ေအာင္၊ စာေတာ္ေအာင္ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ယင္းကေလးငယ္ မ်ားသည္ သင္ယူမႈကို ေၾကာက္လန္႔ စိတ္ ရွိလာတတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ဂ်င္းနီ ကူညီေပးေနသည့္ ကေလး မ်ားတြင္ အသက္(၆) ႏွစ္အရြယ္ မ်ားပင္ ပါ၀င္သည္။
ဖိအားေပး မႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြ ဘက္စံု ထူးခၽြန္လာမည့္ အစား ကေလးငယ္မ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ ပိုညံ့ဖ်င္း သြား တတ္ေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္း တြင္ ကၽြန္မသိရွိ လာခဲ့သည္။ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ ဖိအားေပးခံ ရမႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္ မ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူတို႔ ကိုယ္သူတုိ႔ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးဟု ထင္ျမင္လာ တတ္သည္။ လူႀကီးမ်ား၏ မ်က္လံုးထဲ တြင္ေတာ့ ကေလးငယ္ေတြ ပ်င္းသည္၊ စာကို စိတ္မ၀င္စားဘူးဟု ထင္ျမင္တတ္ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကေလးငယ္မ်ားသည္ မိဘမ်ား၊ ဆရာမ်ား အလိုက် အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ အ႐ႈံးေပးခဲ့ ရသူ ေလးမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး စိတ္ပညာရွင္ ႏုိ၀ယ္ ဂ်နစ္-ေနာ္တန္က ေျပာဆုိခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္း မိဘမ်ား၏ အျမင္တြင္ ကေလးငယ္ မ်ားသည္ တစ္ဘာသာ၊ ႏွစ္ဘာသာ ေလာက္ ထူးခၽြန္ ေန႐ုံႏွင့္ မျဖစ္ ေတာ့ေၾကာင္း ယူဆလာ ခဲ့သည္။ ဘက္စံု ထူးခၽြန္ေသာ ကေလး ဆုိသည္မွာ စာလည္း ေတာ္ရမည္၊ အားကစား လည္း ခၽြန္ရမည္၊ ဂီတတြင္လည္း ေပါက္ေျမာက္ ရမည္ဟု မိဘ အားလံုးက တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္း ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ဖိအားေပး သင္ၾကား သည္။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ျပင္ပတြင္ သင္တန္း မ်ဳိးစံု တက္ေရာက္ ေစသည္။ မိဘမ်ားသည္ သားသမီး၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတြင္ အလြန္အကၽြံ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံၿပီး ရဲရင့္ေသာ ကမာၻသစ္၏ ထူးခၽြန္ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ မဟာ ပညာေက်ာ္ေလးမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ အက်ဳိးဆက္မွာ အလြန္အမင္း စိုးရိမ္တတ္ သည့္ ကေလးမ်ားကို ေမြးထုတ္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုလ ကေလးငယ္မ်ား ဆိုင္ရာ ဌာနသည္ ႏုိင္ငံ (၂၁) ႏုိင္ငံရိွ ကေလးငယ္ မ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ေလ့လာ ခဲ့ရာ ပညာထူးခၽြန္ လွသည္ဟု သတ္မွတ္ခံထား ရေသာ ၿဗိတိန္ရွိ ကေလးငယ္ မ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေနအထား သည္ အဆင့္ (၁၆) သာရ ရွိခဲ့ သည္။ ကေလးမ်ား ပညာခၽြန္ေသာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မရွိေၾကာင္း ထင္ဟပ္ျပ လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒီေနရာမွာ သေရာ္ခ်င္စရာ ေကာင္းေသာ အခ်က္မွာ က်ားမိဘမ်ားသည္ သားသမီးကို ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ေန ေသာ္လည္း သူတုိ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ သားသမီးႏွင့္ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးေတြကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္ေနမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိဘမ်ားက ေျပာဆုိေန ေသာ္လည္း ယင္း ေျပာဆုိမႈမွာ ကေလးမ်ား အတြက္ အဓိပၸာယ္ မရွိေသာ စကားမ်ားသာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဒါ ခုိင္းရင္ ဒါလုပ္ရသည့္ အ႐ုပ္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေနသည့္ မိဘမ်ားကို ကေလးမ်ားက မေက်မနပ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိဘမ်ား စိတ္ပ်က္ေအာင္ လုပ္မိေနၿပီဟု ကေလးမ်ားက ထင္ျမင္လာမည့္ အစား သူတုိ႔ေလး ေတြသည္ မိဘမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ခ်င္လည္း ျပတ္သြားမည္ သုိ႔မဟုတ္ လူတုိင္း စိတ္ ေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္သည့္ ဟုတ္ကဲ့ ကိုကို၊ မမေလး ေတြလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္ေပသည္။
လီလီေလး ကဲ့သို႔ သူတို႔ေလး ေတြသည္ မိဘမ်ားအား ျပႆနာ၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အျဖစ္ ျမင္လာခဲ့သည္။ လီလီ မ်က္လံုး ထဲတြင္ ကၽြန္မမွာ ဖိအားေပး တတ္သည့္ စာသင္ေက်ာင္း စနစ္၏ ဘက္ေတာ္သားႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ လီလီမွာ ကၽြန္မႏွင့္ ဆံုတုိင္း မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုေအာင္ပင္ မၾကည့္ေတာ့ သလုိ ကၽြန္မ အနားနားမွာရွိ ေနလ်င္လည္း စိတ္ဖိစီးေနသည့္ ပံုရလာသည္။
ကိုယ့္အျပစ္ ကိုယ္သိလာေသာ ကၽြန္မလည္း လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္ပါသည္။ လီလီကို လီလီသာ ျဖစ္ေစရ မည္ဟု ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ လုိက္သည္။ ကၽြန္မမွာ ေရွ႕က လမ္းညႊန္ သူမဟုတ္၊ ေဘးက ေဖးမသူသာ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် လိုက္သည္။ ယခု အခ်ိန္တြင္ (၁၂) ႏွစ္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာ လီလီသည္ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ရေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္သားသမီးႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ေျပလည္ သြားေရး အတြက္ မိဘမ်ား ပထမဆံုး ၀န္ခံရမည့္ အခ်က္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ရွိေနေသာ ကေလးငယ္ သည္ ေကာင္းစြာ သင္ယူႏိုင္စြမ္း မရွိဆိုသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ အေကာင္းဆံုး အခ်က္မွာ လက္ခ်ာ မေပးႏွင့္၊ ေဖးမမႈသာ ေပးပါသာ ျဖစ္သည္။ ေနအိမ္ အား ပညာေရး ဆိုင္ရာ စခန္းသြင္း ေလ့က်င့္မႈ အျဖစ္မွ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဗိမာန္ေလး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရပါမည္။
ေအာင္ျမင္ေသာ မိဘတစ္ဦး ဆုိတာ ဘာလဲဆုိသည့္ အခ်က္ ကိုလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္ၿပီး ကေလးငယ္မ်ား ေနရာတြင္ ၀င္ေရာက္ ခံစားၾကည့္ရ ပါမည္။ ကိုယ့္သားသမီးငယ္မ်ား ႀကီးျပင္း လာသည့္ အခါ သူတုိ႔ရဲ႕ ကေလး ငယ္ ဘ၀ကို ဘယ္လုိ ျပန္လည္ သံုးသပ္မလဲ ဆိုသည့္ အခ်က္ျဖင့္ စတင္ ၾကည့္ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခြင့္ ရရွိခဲ့သည့္ ကေလးငယ္ ဘ၀လား၊ စာေမးပဲြ တစ္ခုမွ အျခား စားေမးပဲြ တစ္ခုကို လြန္းျပန္ ေျပးလႊား ေျဖဆိုေန ရသည့္ ကေလးငယ္ ဘ၀လား ။ မိဘမ်ား၏ ေရြးခ်ယ္မႈ အေပၚ မူတည္ေနသည္ကို သတိရပါ။
ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြ ထိပ္တန္း တကၠသုိလ္ ေတြတက္၊ အေကာင္းဆံုး အလုပ္အကိုင္ေတြ ရရွိမွသာ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး မိဘလို႔ သတ္မွတ္မည္လား၊ ဒါမဟုတ္ ေပ်ာ္ရြင္မႈရွိ၊ ကိုယ္က်င့္တရား လည္းေကာင္း၊ ေထာက္ထား ညႇာတာတတ္ သူေလးေတြ ျဖစ္မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး မိဘလို႔ သတ္မွတ္မည္လား ဒီေမးခြန္း ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုခုကို ေျဖဆိုၾကည့္ ေစခ်င္သည္။
ဒီေမးခြန္းေတြက ဉာဏ္စမ္း ေမးခြန္းေတြ မဟုတ္သည္ကို သတိထား ေစခ်င္သည္။ ကေလးငယ္ မ်ားကို ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း ဆုိသည္မွာ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ အထက္ပါ ေမးခြန္းႏွစ္ခု အနက္ တစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း မျပဳခဲ့ပါက မိဘဆိုသည့္ အင္မတန္ အေရးႀကီးေသာ အလုပ္အကိုင္ႀကီးကို လက္မခံလိုက္ပါႏွင့္ ဟုသာ ေျပာလိုပါသည္။ သင့္ေၾကာင့္ မီးမေလာင္ပါေစႏွင့္ ဟု သတိေပးခ်က္ရွိ သလို မိဘမ်ား ကိုလည္း သင့္ေၾကာင့္ သင့္ကေလးငယ္ ဘ၀ မပ်က္စီးပါေစႏွင့္ သာ ေျပာပါရေစ။
Ref: Why I stopped being a tiger mother:NR
ကၽြန္မရဲ႕ ဆယ္ႏွစ္ အရြယ္ သမီးေလး လီလီ စိတ္ကု ပညာရွင္၏ ႐ုံးခန္းထဲသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္။ လီလီမွာ စိတ္ေရာဂါ ခံစားေနရ ျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ၪာဏ္ရည္ မျပည့္ျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ဘဲ အျခားအေၾကာင္း တစ္ခုေၾကာင့္ စိတ္ ကုပညာရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ လီလီကုိ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေနသည့္ အရာမွာ သခ်ၤာဘာသာရပ္ ျဖစ္သည္။ “သခ်ၤာကို ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္ေနတာလဲ”ဟု စိတ္ ကုပညာရွင္က ေမးေသာ အခါ လီလီက ပံုတစ္ပံု ဆဲြျပသည္။
ပံုထဲတြင္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး၊ ခါးေထာက္လ်က္ မႏွစ္သက္ေသာ အမူအရာႏွင့္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ရွိ ေနသည္။ ပါးစပ္ကလည္း ေ၀ဖန္ ျပစ္တင္ လုိဟန္ ဖြင့္လွစ္ ထားသည္။ ပံုကို ကၽြန္မ တစ္ခ်က္ၾကည့္ လိုက္သည္။ ကၽြန္မနဲ႔ တူလုိက္သည့္ ျဖစ္ခ်င္း။ဒါေပမဲ့ သမီးေလးက ဒီပံုဟာ သူ႔ပံုပါ၊ ညံ့ဖ်င္းလြန္း တဲ့ သူ႔ပံုစစ္စစ္ပါ ဟု တဖြဖြ ေျပာေနခ့ဲ သည္။ ကၽြန္မ အေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ သြားမိသည္။
ယေန႔ေခတ္ ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းရွိ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မ်ဳိးစံုေၾကာင့္ စစ္ေဆးလႊာမ်ား၊ စာေမးပဲြမ်ားႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ သံုးသပ္ခ်က္ မ်ားကို ကေလးမ်ားသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကတည္းက နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ရင္ဆုိင္ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ား အတြက္ ကေလးငယ္ေတြ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကတည္းက ဘာေတြ၊ ဘာေတြကို တတ္ေျမာက္ ထားရမည္ ဆိုသည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ကလည္း ျမင့္မားသထက္ ျမင့္မားလာ ခဲ့သည္။ မိဘမ်ားက အဲဒီေလာက္ ေမွ်ာ္မွန္းေနၿပီျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ကေလးေတြ ကလည္း ဒါေတြ ဒါေတြကုိ တတ္မွ လူရာ ၀င္မယ္၊ မိဘ ေတြ၊ ဆရာ ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္ယုယျခင္း ကိုခံရမယ္ ဆုိသည့္ အဖ်က္သေဘာ ေဆာင္ေသာ အျမင္မ်ားကုိ လက္ခံလာခဲ့သည္။
သမီးေလး လီလီကို ဖိအားေပးဖို႔ ကၽြန္မ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါ ဘူးရွင္။ အျခားမိဘေတြ လုိပါပဲ ကိုယ္သားသမီးေလး အစစ အရာရာမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ သာ ရည္မွန္းခဲ့ တာပါ။ လီလီကို ေမြးခ်ိန္၊ ခ်က္ႀကိဳးျဖတ္ခ်ိန္ ကတည္းက ကၽြန္မမွာ စိုးရိမ္စိတ္ တစ္ခုသာ ရွိခဲ့သည္။ယင္းမွာ ကိုယ့္ သားသမီးေတြ အေတာ္ ဆံုး၊ အထက္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ တတ္ႏုိင္ပါ့မလား ဆိုသည့္ စုိးရိမ္စိတ္သာ ျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ တြင္းမွာ ရွိတဲ့ နာ့ဗ္ေၾကာ ေပါက္ကဲြမႈဟာ သံုးႏွစ္ အရြယ္မွာ အဆံုးသတ္ သြားတယ္လုိ႔ စာေတြေပေတြက တစ္ဆင့္ ကၽြန္မ သိထားခဲ့သည္။ သမီး ဦးေလး ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အေနႏွင့္ ကေလး၏ ဦးေႏွာက္ တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ပံုသြင္းႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သင့္ ကေလးကို ထက္ျမက္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္မလဲ၊သင့္ကေလးကို ပါရမီရွင္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ အစရွိသည့္ စာအုပ္ေတြကုိ ၀ယ္ယူၿပီး အငမ္းမရကို ဖတ္႐ႈခဲ့သည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြ အဆင့္ဆင့္ ရရွိေနေသာ သမီးေလး၏ ပံုကိုလည္း စိတ္ကူး ယဥ္မိခဲ့သည္။ မိဘႏွင့္ ဆရာ ေတြ႕ဆံုပဲြမ်ား တြင္လည္း လီလီေလး ေက်ာင္းေန ေပ်ာ္ေနၿပီး စာေတာ္သည္ဟု ေျပာဆုိေနသည့္ ဆရာမ်ား၏ စကားေၾကာင့္ ေက်နပ္ျခင္း မရွိခဲ့။
ကၽြန္မသမီးေလးကို ဒီထက္ ေမွ်ာ္လင့္ထား ခဲ့သည္။ ကေလးတုိင္း နီးပါး ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ ႏုိင္သည္။ ကၽြန္မ သမီးက ဒီကေလး အားလံုး ထက္သာ ရမည္။ လက္ေခ်ာင္းေလး ေတြမွာ ေဆးေလးေတြ သုတ္ၿပီး ပံုဆဲြတတ္သည့္ အရြယ္ မွာ ကတည္းက ကၽြန္မ လီလီကုိ ေျပာထားခဲ့သည္။ သမီး ဟာ မိုေနးတို႔၊ အိုင္းစတိုင္း တို႔လုိ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သမီးေလး ကေတာ့ ကၽြန္မေျပာဆုိ တာကို နားမလည္သလို မ်က္လံုးအ၀ိုင္း သားေလးႏွင့္ ၾကည့္ေန ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကေလးငယ္မ်ားမွာ တိရိစာၦန္ မ်ားကဲ့သုိ႔ ဆပ္ကပ္တြင္ အသံုးေတာ္ ခံရန္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပး လို႔ရ သည့္ သတၱ၀ါမ်ား မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ကေလးေတြကို ဖိအားေပးသည့္ မိဘျဖစ္မႈ သို႔မဟုတ္ စာေတြ ေပေတြ အေခအရ က်ားမိဘ ျဖစ္မႈတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိရန္မွာ ကိုယ္သြန္သင္သည္ကို ေနာက္က လိုက္ႏုိင္သည့္ ကေလးငယ္ တစ္ဦးေတာ့ အနည္းဆံုး ရွိဖို႔လို ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ သမီးေလး လီလီ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္မႈ ရွိေရး လုပ္ေဆာင္မႈ ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ အိမ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ရွိေနသည့္ အိုေအစစ္ေလးက ကႏာၱရ ျဖစ္လာခဲ့ သည္ကို ကၽြန္မ သတိ မထားမိဘဲ ရွိခဲ့သည္။ အေမႏွင့္ သမီး အတူရွိ ေနသည့္ လြတ္လပ္ေသာ အခ်ိန္ေလးမ်ား ပင္လ်င္ ပညာေရး ဆုိင္ရာ ဂိမ္းေတြ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။ သမီးေလး အတြက္ ကိတ္မုန္႔ဖုတ္ သည့္ အခ်ိန္မ်ား ပင္လ်င္ ကၽြန္မသည္ လီလီေလးကို အေလးခ်ိန္ေတြ၊ တိုင္းတာပံုေတြ အေၾကာင္း ေျပာေနမိခဲ့သည္။
သမီေလး ေလးတန္းႏွစ္ ေရာက္သည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ သမီးႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔ အတြက္ သတိေပး အခ်က္ျပမႈ တစ္ခု ရွိလာ ခဲ့သည္။ လီလီ၏ သခ်ၤာ အိမ္စာမ်ားမွာ ကၽြန္မႏွင့္ သမီးေလးၾကား စစ္ေျမျပင္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ပထမေတာ့ လီလီေလး ဂဏန္းသခ်ၤာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ဉာဏ္ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ ေရာဂါ ရွိေန ၿပီဟု ကၽြန္မ စိုးရိမ္တႀကီး ထင္မိခဲ့ သည္။ ေနာက္ပိုင္း ပညာေရး စိတ္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု အႀကံေတာင္း ၿပီးေနာက္တြင္ သိလာခဲ့ သည္က လီလီ သည္ သခ်ၤာ မညံ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလ်င္ သခ်ၤာ ေၾကာက္သည့္ စိတ္လႊမ္းမိုးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖိအားမ်ားသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိး သခ်ၤာတြက္ရ ေတာ့မည္ ဆိုလ်င္ လီလီ၏ အျပင္ပန္းက ပံုမွန္ျဖစ္ေန ေသာ္လည္း အတြင္းစိတ္ မွာေတာ့ ဘာကိုမွ သတိမရ ေတာ့ဘဲ ျဖစ္သြားတတ္သည္။ သခ်ၤာသည္ အႏၱရာယ္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သူ႔ဦးေႏွာက္ထဲ သံမႈိစဲြ သြားၿပီ ျဖစ္သည္။
အာ႐ုံေၾကာ ဘာသာေဗဒ ပညာရွင္ ဂ်င္းနီ ေဖာ္စတာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး အႀကံေတာင္း ရေတာ့သည္။ ကုခန္း ပညာရွင္ အျဖစ္ အေတြ႕အႀကံဳ အႏွစ္ (၃၀) ခန္႔ရွိ ေနသည့္ ဂ်င္းနီက ကေလးငယ္ မ်ားအား ငယ္ရြယ္စဥ္ ကလည္းက ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္ေအာင္၊ စာေတာ္ေအာင္ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ယင္းကေလးငယ္ မ်ားသည္ သင္ယူမႈကို ေၾကာက္လန္႔ စိတ္ ရွိလာတတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ဂ်င္းနီ ကူညီေပးေနသည့္ ကေလး မ်ားတြင္ အသက္(၆) ႏွစ္အရြယ္ မ်ားပင္ ပါ၀င္သည္။
ဖိအားေပး မႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြ ဘက္စံု ထူးခၽြန္လာမည့္ အစား ကေလးငယ္မ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ ပိုညံ့ဖ်င္း သြား တတ္ေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္း တြင္ ကၽြန္မသိရွိ လာခဲ့သည္။ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ ဖိအားေပးခံ ရမႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္ မ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူတို႔ ကိုယ္သူတုိ႔ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးဟု ထင္ျမင္လာ တတ္သည္။ လူႀကီးမ်ား၏ မ်က္လံုးထဲ တြင္ေတာ့ ကေလးငယ္ေတြ ပ်င္းသည္၊ စာကို စိတ္မ၀င္စားဘူးဟု ထင္ျမင္တတ္ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကေလးငယ္မ်ားသည္ မိဘမ်ား၊ ဆရာမ်ား အလိုက် အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ အ႐ႈံးေပးခဲ့ ရသူ ေလးမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး စိတ္ပညာရွင္ ႏုိ၀ယ္ ဂ်နစ္-ေနာ္တန္က ေျပာဆုိခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္း မိဘမ်ား၏ အျမင္တြင္ ကေလးငယ္ မ်ားသည္ တစ္ဘာသာ၊ ႏွစ္ဘာသာ ေလာက္ ထူးခၽြန္ ေန႐ုံႏွင့္ မျဖစ္ ေတာ့ေၾကာင္း ယူဆလာ ခဲ့သည္။ ဘက္စံု ထူးခၽြန္ေသာ ကေလး ဆုိသည္မွာ စာလည္း ေတာ္ရမည္၊ အားကစား လည္း ခၽြန္ရမည္၊ ဂီတတြင္လည္း ေပါက္ေျမာက္ ရမည္ဟု မိဘ အားလံုးက တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္း ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ဖိအားေပး သင္ၾကား သည္။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ျပင္ပတြင္ သင္တန္း မ်ဳိးစံု တက္ေရာက္ ေစသည္။ မိဘမ်ားသည္ သားသမီး၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတြင္ အလြန္အကၽြံ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံၿပီး ရဲရင့္ေသာ ကမာၻသစ္၏ ထူးခၽြန္ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ မဟာ ပညာေက်ာ္ေလးမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ အက်ဳိးဆက္မွာ အလြန္အမင္း စိုးရိမ္တတ္ သည့္ ကေလးမ်ားကို ေမြးထုတ္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုလ ကေလးငယ္မ်ား ဆိုင္ရာ ဌာနသည္ ႏုိင္ငံ (၂၁) ႏုိင္ငံရိွ ကေလးငယ္ မ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ေလ့လာ ခဲ့ရာ ပညာထူးခၽြန္ လွသည္ဟု သတ္မွတ္ခံထား ရေသာ ၿဗိတိန္ရွိ ကေလးငယ္ မ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေနအထား သည္ အဆင့္ (၁၆) သာရ ရွိခဲ့ သည္။ ကေလးမ်ား ပညာခၽြန္ေသာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မရွိေၾကာင္း ထင္ဟပ္ျပ လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒီေနရာမွာ သေရာ္ခ်င္စရာ ေကာင္းေသာ အခ်က္မွာ က်ားမိဘမ်ားသည္ သားသမီးကို ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ေန ေသာ္လည္း သူတုိ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ သားသမီးႏွင့္ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးေတြကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္ေနမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိဘမ်ားက ေျပာဆုိေန ေသာ္လည္း ယင္း ေျပာဆုိမႈမွာ ကေလးမ်ား အတြက္ အဓိပၸာယ္ မရွိေသာ စကားမ်ားသာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဒါ ခုိင္းရင္ ဒါလုပ္ရသည့္ အ႐ုပ္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေနသည့္ မိဘမ်ားကို ကေလးမ်ားက မေက်မနပ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိဘမ်ား စိတ္ပ်က္ေအာင္ လုပ္မိေနၿပီဟု ကေလးမ်ားက ထင္ျမင္လာမည့္ အစား သူတုိ႔ေလး ေတြသည္ မိဘမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ခ်င္လည္း ျပတ္သြားမည္ သုိ႔မဟုတ္ လူတုိင္း စိတ္ ေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္သည့္ ဟုတ္ကဲ့ ကိုကို၊ မမေလး ေတြလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္ေပသည္။
လီလီေလး ကဲ့သို႔ သူတို႔ေလး ေတြသည္ မိဘမ်ားအား ျပႆနာ၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အျဖစ္ ျမင္လာခဲ့သည္။ လီလီ မ်က္လံုး ထဲတြင္ ကၽြန္မမွာ ဖိအားေပး တတ္သည့္ စာသင္ေက်ာင္း စနစ္၏ ဘက္ေတာ္သားႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ လီလီမွာ ကၽြန္မႏွင့္ ဆံုတုိင္း မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုေအာင္ပင္ မၾကည့္ေတာ့ သလုိ ကၽြန္မ အနားနားမွာရွိ ေနလ်င္လည္း စိတ္ဖိစီးေနသည့္ ပံုရလာသည္။
ကိုယ့္အျပစ္ ကိုယ္သိလာေသာ ကၽြန္မလည္း လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္ပါသည္။ လီလီကို လီလီသာ ျဖစ္ေစရ မည္ဟု ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ လုိက္သည္။ ကၽြန္မမွာ ေရွ႕က လမ္းညႊန္ သူမဟုတ္၊ ေဘးက ေဖးမသူသာ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် လိုက္သည္။ ယခု အခ်ိန္တြင္ (၁၂) ႏွစ္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာ လီလီသည္ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ရေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္သားသမီးႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ေျပလည္ သြားေရး အတြက္ မိဘမ်ား ပထမဆံုး ၀န္ခံရမည့္ အခ်က္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ရွိေနေသာ ကေလးငယ္ သည္ ေကာင္းစြာ သင္ယူႏိုင္စြမ္း မရွိဆိုသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ အေကာင္းဆံုး အခ်က္မွာ လက္ခ်ာ မေပးႏွင့္၊ ေဖးမမႈသာ ေပးပါသာ ျဖစ္သည္။ ေနအိမ္ အား ပညာေရး ဆိုင္ရာ စခန္းသြင္း ေလ့က်င့္မႈ အျဖစ္မွ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဗိမာန္ေလး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရပါမည္။
ေအာင္ျမင္ေသာ မိဘတစ္ဦး ဆုိတာ ဘာလဲဆုိသည့္ အခ်က္ ကိုလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္ၿပီး ကေလးငယ္မ်ား ေနရာတြင္ ၀င္ေရာက္ ခံစားၾကည့္ရ ပါမည္။ ကိုယ့္သားသမီးငယ္မ်ား ႀကီးျပင္း လာသည့္ အခါ သူတုိ႔ရဲ႕ ကေလး ငယ္ ဘ၀ကို ဘယ္လုိ ျပန္လည္ သံုးသပ္မလဲ ဆိုသည့္ အခ်က္ျဖင့္ စတင္ ၾကည့္ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခြင့္ ရရွိခဲ့သည့္ ကေလးငယ္ ဘ၀လား၊ စာေမးပဲြ တစ္ခုမွ အျခား စားေမးပဲြ တစ္ခုကို လြန္းျပန္ ေျပးလႊား ေျဖဆိုေန ရသည့္ ကေလးငယ္ ဘ၀လား ။ မိဘမ်ား၏ ေရြးခ်ယ္မႈ အေပၚ မူတည္ေနသည္ကို သတိရပါ။
ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြ ထိပ္တန္း တကၠသုိလ္ ေတြတက္၊ အေကာင္းဆံုး အလုပ္အကိုင္ေတြ ရရွိမွသာ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး မိဘလို႔ သတ္မွတ္မည္လား၊ ဒါမဟုတ္ ေပ်ာ္ရြင္မႈရွိ၊ ကိုယ္က်င့္တရား လည္းေကာင္း၊ ေထာက္ထား ညႇာတာတတ္ သူေလးေတြ ျဖစ္မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး မိဘလို႔ သတ္မွတ္မည္လား ဒီေမးခြန္း ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုခုကို ေျဖဆိုၾကည့္ ေစခ်င္သည္။
ဒီေမးခြန္းေတြက ဉာဏ္စမ္း ေမးခြန္းေတြ မဟုတ္သည္ကို သတိထား ေစခ်င္သည္။ ကေလးငယ္ မ်ားကို ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း ဆုိသည္မွာ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ အထက္ပါ ေမးခြန္းႏွစ္ခု အနက္ တစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း မျပဳခဲ့ပါက မိဘဆိုသည့္ အင္မတန္ အေရးႀကီးေသာ အလုပ္အကိုင္ႀကီးကို လက္မခံလိုက္ပါႏွင့္ ဟုသာ ေျပာလိုပါသည္။ သင့္ေၾကာင့္ မီးမေလာင္ပါေစႏွင့္ ဟု သတိေပးခ်က္ရွိ သလို မိဘမ်ား ကိုလည္း သင့္ေၾကာင့္ သင့္ကေလးငယ္ ဘ၀ မပ်က္စီးပါေစႏွင့္ သာ ေျပာပါရေစ။
Ref: Why I stopped being a tiger mother:NR
The Messenger
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+